FAQ: Uofficiel åbning

aaf_uoff_2019_nyhed_web.jpg

FAQ: Uofficiel åbning

Denne side opdateres løbende. Følg også med på Facebook

 

Program:
18.00: Pladsen åbner
20.00-20.35: Support: Bogfinkevej
21.00: TV-2 med gæster
22.45: Arrangementet slutter

 

NB! Vi anbefaler, at man kommer i god tid til koncerten

 

Billetter:

Billetter koster 220 kr. og købes her.

 

Billetten mister sin gyldighed, når den er blevet scannet. Man kan derfor ikke forlade koncerten og komme tilbage igen.

 

Billetter kan godt medbringes på smartphone.

 

Køb af billetter er ikke omfattet af returret. I tilfælde af aflysning refunderes billetgebyret ikke.

 

Pladsen:
Koncerten finder sted i Byparken mellem Rådhuset og Musikhuset Aarhus. Byparken er lukket for almindelig adgang torsdag 29. august. Der er kun adgang til koncertpladsen med gyldig billet.

 

Der er indgang fra Frederiks Allé v. Føtex og fra Park Allé v. Agnete og Havmanden.

 

Trafikinfo:
Frederiks Allé er spærret på strækningen fra og med Sankt Nicolaus Gade til Vester Allé fra 29. august kl. 06.00 til 9. september kl. 18.00. Ydermere er Thomas Jensens Allé spærret fra onsdag 28. august kl. 06.00 til fredag 30. august kl. 12.00.

 

Vi opfordrer til, at man lader bilen stå og i stedet cykler, går eller tager offentlig transport til koncerten. Få løbende opdateringer på trafiksituationen på trafikkort.vejdirektoratet.dk

 

Se køreplaner og stoppested for bybusser på midttrafik.dk

 

Der findes taxaer på holdepladsen ved Banegården og Park Allé.
Aarhus Taxa: 89 48 48 48

DanTaxi: 86 16 47 00

 

Parkering:

Vi henviser til parkeringspladser ved Salling, Magasin, Scandinavian Congress Center, Radisson Blu Scandinavia Hotel Aarhus, Bruun’s Galleri og Dokk1. Hold dig opdateret på parkeringssituationen med appen ’Parkering – Aarhus’.

 

Ved cykelparkering henviser vi til cykelstativerne foran Scandinavian Congress Center.

 

Handicapforhold:
Der er særlig indgang for kørestolsbrugere ved indgangen på Frederiks Allé v. Føtex.

Dele af koncertpladsen er græsunderlag, hvilket giver nogle naturlige udfordringer. Der etableres et podie med rampe til kørestolsbrugere efter først til mølle-princippet for at imødekomme disse. Der er handicaptoilet i umiddelbar nærhed af dette område.

 

Toiletter:
Både almindelige og handicapvenlige toiletter findes på pladsen.

 

Betalingsformer:
Der kan betales med MobilePay eller betalingskort på pladsen. Følgende kort accepteres: Visa, Visa/Dankort, Visa Electron og MasterCard.

 

Det er ikke muligt at hæve kontanter på pladsen, men der findes hæveautomater blandt andet ved Danske Bank på Rådhuspladsen og Folkesparekassen på hjørnet af Banegårdsgade/Frederiks Allé.

 

Mad og drikke:
Der er mulighed for at købe drikke på pladsen.

 

Det er ikke tilladt at medbringe egen mad eller drikkevarer (heller ikke vand på flaske) på pladsen.

 

Der serveres kun alkohol til personer over 18 år. Husk derfor gyldigt billede-ID, hvis du ønsker at købe alkohol.

 

Ordensregler:
Af hensyn til opretholdelse af ro og orden samt publikums sikkerhed har arrangørerne fastsat følgende regler på pladsen. Overtrædelse af disse kan medføre bortvisning.

 

- Der er kun adgang til Byparken for gæster med gyldig billet

- Vagternes anvisninger skal efterkommes

- Der er ikke adgang til pladsen for berusede og påvirkede personer

- Anvendelse, besiddelse og salg af euforiserende stoffer er forbudt

- Der kan kun købes alkohol af personer over 18 år og ved fremvisning af gyldigt billede-ID. Det er forbudt for voksne over 18 år at købe eller udlevere alkohol til unge under 18 år

- Der er ikke adgang for gæster, som bærer rygmærker eller anden rocker-/banderelateret afmærkning

- Alle former for vold eller trusler om vold medfører øjeblikkelig bortvisning og eventuelt tilkaldelse af politiet. Alle former for aggressiv adfærd er ikke tilladt. Der skal udvises hensyn til de øvrige koncertgæster og medarbejdere

- Flyvning med droner over pladsen er ikke tilladt

- Crowdsurfing er ikke tilladt

- Hjælp os med at holde pladsen ren og benyt de opstillede skraldespande

 

Følgende må ikke medbringes på koncertpladsen og vil blive afvist ved indgangen, hvor der vil være visitation:

- Mad og drikkevarer

- Våben og våbenlignende genstande

- Fyrværkeri

- Grill

- Paraplyer og parasoller (medbring regnslag i tilfælde af regnvejr)

- Campingstole, taburetter og lign. møbler (medbring eventuelt tæppe til at sidde på)

- Professionelt kamera- og optageudstyr (herunder spejlreflekskamera)

 

NB! Der vil i begrænset omfang være mulighed for opbevaring af afviste effekter efter først til mølle-princippet mod betaling (20 kr.)

 

Sikkerhed:

Der er udarbejdet en risikovurdering og en beredskabsplan, som er godkendt af myndighederne forud for koncerten.

Der er et uddannet førstehjælpskorps til stede under hele arrangementet. Skulle det ske, at nogen får brug for hjælp, bedes du hurtigst muligt henvende dig til vores sikkerhedspersonale.

 

Glemte sager:
Alle glemte sager fundet på koncertpladsen vil blive indsamlet og kan afhentes på Festugens kontor i Officersbygningen på Vester Allé 3 fra mandag 2. september til og med søndag 8. september. Herefter vil de blive indleveret til politiets hittegodskontor.

 

Presse:
For presserelaterede spørgsmål kontakt kommunikationsmedarbejder Jonas Barfoed på jb@aarhusfestuge.dk eller 87 30 83 04

 

Kontakt:
Har du spørgsmål, så kontakt os på 87 30 83 00 eller info@aarhusfestuge.dk

 

Du kan læse mere om koncerten her