180904_SkovbadetOe_DSC5758.jpg

Ny sponsorkomité sender Aarhus Festuge mod nye højder

Aarhus Festuge har oprettet en ny sponsorkomité, der skal styrke kulturbegivenhedens allerede stærke forhold til erhvervslivet.

At trække tråde og forbinde kultur- og erhvervslivet er et opdrag, som Aarhus Festuge har arbejdet dedikeret med i mange år, og nu får det arbejde en endnu klarere prioritering med oprettelsen af en helt ny sponsorkomité. Komitéen mødtes for første gang tilbage i august 2018, men er nu fuldt konsolideret og i gang med arbejdet.

Sponsorkomitéen består af stærke og indflydelsesrige navne inden for forskellige områder af erhvervslivet, og sammen med repræsentanter fra Aarhus Festuges bestyrelse skal de udvikle og styrke de partnerskaber, der allerede er på plads, og bane vejen for flere nye.

- Festugen er et rigtig flot eksempel på, hvordan samarbejde mellem kultur og erhverv kan skabe værdi for begge parter. Aarhus Festuge er et meget væsentligt element i byens kulturliv, når det handler om at skabe oplevelser og tiltrække og fastholde virksomheder og ansatte, og med sponsorkomitéen slås betydningen fast med syvtommersøm, siger formand for Aarhus Festuges bestyrelse, Jacob Bundsgaard.

Helt konkret skal komitéen tiltrække nye erhvervssamarbejder, levere sparring samt udvikle Festugens arbejde med sponsorer, og målet er at bringe erhvervslivet helt ind i hjertet af Festugen. Aarhus Festuge vil være med til at sætte standarden for samarbejde mellem erhverv og kultur og bringe den mod nye højder.

Sponsorkomitéen består af:
CEO Jens Ulrik Carstensen, ProShop Europe
Regionsdirektør Henrik Damsgaard, Nykredit
Partner Mona Juul, Envision
Direktør Jan Rahbek, Hörmann
Advokat og partner Peter Rønnow, DLA Piper
Områdedirektør Pia Avnsted, Sparekassen Kronjylland
Direktør Stig Hellstern, Jydsk Emblem Fabrik
Heine Bach, næstformand i Aarhus Festuges bestyrelse
Kim Nøhr Skibsted, medlem af Aarhus Festuges bestyrelse og fondsdirektør for Grundfos Fonden
samt administrationschef Henrik Gadegaard og sponsorchef Kristine Kloch fra Aarhus Festuge.

For yderligere information kontakt venligst kommunikationsmedarbejder Jonas Barfoed på 87 30 83 04 eller jb@aarhusfestuge.dk.

Aarhus Festuge